Time & Date


                                   ΣΤΡΑΤΟΣ ΤΖΩΡΤΖΟΓΛΟΥ:
                                  Ποτέ δεν έπαψα να είμαι μαθητής.
                                                      Ποτέ δεν είπα ''τό 'χω''


                                                                
[οι φωτογραφίες ανήκουν στο προσωπικό αρχείο του Στράτου Τζώρτζογλου]

Φέτος είναι η χρονιά του. Ο Στράτος Τζώρτζογλου τις μισές μέρες της εβδομάδας παλεύει με την ψυχασθένεια του Ρουμπέρτο Τσούκο στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης και τις υπόλοιπες ανεβαίνει Θεσσαλονίκη παλεύει και στο τέλος παραδίδεται στην Αφροδίτη του Άιβς.... Και αυτο το τελευταίο είναι η αφορμή για την κουβέντα με τον τελευταίο μαθητή του Καρόλου Κουν, συνειδητό, ευσεβή ηθοποιό και ευγενή φίλο.


"Αφροδίτη με τη Γούνα" στο Αριστοτέλειον της Θεσ/νίκης...

Ναι, βασίζεται βέβαια στο βιβλίο του Λ.φ Ζ. Μαζώχ Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΕ ΓΟΥΝΕΣ. Ο ήρωας όμως στον έργο του Άιβς έχοντας μάλλον παρόμοιες εμπειρίες με τον  ήρωα του Μαζώχ,  μια πολύ μέτρια ερωτική  ζωή, είναι καθορισμένο το πλαίσιο μέσα στο οποίο ζει και την ίδια στιγμή έρχεται στη ζωή του –εκεί που όλα είναι ταχτοποιημένα- έρχεται μια λαϊκιά  γυναίκα η οποία δεν έχει  καμία σχέση με αυτό που θα του άρεσε. Το παίζει  ηλίθια, αγράμματη και στην ουσία του γκρεμίζει  όλα τα στεγανά, όλο τον κόσμο του. Αυτό  τον οδηγεί να ανακαλύψει τον πραγματικό άνδρα μέσα του… Γκρεμίζει μέσα σε  δύο ώρες θεατρικού χρόνου την σχέση με την γυναίκα του μα κυρίως του γκρεμίζει τι σημαίνει ηδονή, ερωτισμός,  έρωτας.  Στην ουσία μπαίνει ο ένας μέσα στα ρούχα του άλλου. Όπως και στο έργο-κάποια στιγμή ο ήρωας φοράει τα ρούχα ης ερωμένης-αφέντρας του. Ο άνδρας γίνεται γυναίκα και η γυναίκα γίνεται άνδρας. Με αποκορύφωμα, το τέλος… όπου μεταμορφώνεται, εξελίσσεται σε έναν ολοκληρωμένο άνδρα...!


Πόσο αισθησιακές , πόσο σεξουαλικά ανώτερες  μπορεί να είναι  οι λαϊκές γκόμενες;
Δεν μ’ αρέσει να κάνω γενικεύσεις. Έχω δει απίστευτο ερωτισμό σε γυναίκες πολύ κρατημένες, πολύ ντροπαλές, πολύ προσεχτικές, πολύ παγωμένες και όμως. Έχουν απίστευτο  ερωτισμό και σεξουαλικότητα μόλις βρεθεί ο κατάλληλος για να τις ανοίξει. Νομίζω ότι κάθε γυναίκα αν βρεθεί ο  κατάλληλος άνδρας πρώτα με η νόηση του, μετά με την ψυχή του και μετά με το σώμα του μπορέσει να τις ανοίξει, όλες μπορούν  να μετατραπούν σε  Αφροδίτη. Να γίνουν έκρηξη οργασμού. Και να ξέρεις, πάντα  οι γυναίκες περιμένουν τον ιππότη που θα σκοτώσει τον δράκο μέσα τους .

 

Το γνωστό παραμύθι…. Ακριβώς. Μα έτσι είναι η φύση . Το θηλυκό περιμένει το αρσενικό-όπως και στον ηλεκτρισμό για να γονιμοποιήσει. Έτσι, μια λαϊκιά γκόμενα που δείχνει να έχει συνέχεια  έντονο ερωτισμό, στην ουσία είναι έκκληση για αγάπη! Το όπλο της  είναι να δείχνει σεξουαλική. Όπως και ένας θυμωμένος άνδρας. Έκκληση για αγάπη είναι ο θυμός.

Στην Θεσσαλονίκη, λοιπόν. Πως πάει; Έχει σκίσει…. Το κοινό το αγκάλιασε και αυτό το δείχνει σε κάθε παράσταση μας.

Η Θεσσαλονίκη είναι πιο ‘’ανοιχτή’’ από την Αθήνα; Όχι.  Δεν είναι  πιο ανοιχτή-θεατρικά.  Έχει μόνο το ΚΘΒΕ κα περιμένει κάθε άνοιξη μερικούς αθηναϊκούς θιάσους να ανέβουν.  Απλώς η Αθήνα έχει 1000 παραστάσεις. Χίλιες παραστάσεις δεν έχει καμία πόλη στον κόσμο. Η πιο  μεγάλη θεατρούπολη στον κόσμο είναι η Αθήνα. Το κοινό της  έχει χωριστεί σε χίλιες παραστάσεις και όντως είναι τρομερό. Η Θεσσαλονίκη από την άλλη ακολουθεί σε αυτό. Τώρα γίνονται  κάποιες προσπάθειες θεατρικών παραγωγών νέων στον χώρο όπως και η δικιά μας παράσταση . Για πρώτη φορά γίνεται θεσσαλονικιώτικη (!) παραγωγή από την ομάδα ΘΕΑ.ΜΑ.

 

 Φέτος όμως εσύ έχεις κυριαρχήσει. Σε είδα πριν από δυο βδομάδες στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης. Και μετά σε βλέπω Θεσσαλονίκη-λες και τα χιλιόμετρα σου δίνουν δύναμη… Φέτος  είναι τα 30 χρόνια από τον θάνατο του Καρόλου Κουν. Είναι μια συγκυρία να μου δώσει  αυτή την ευλογία για μια ακόμη φορά να γευτώ αυτό τον  ‘’πυρετό’’.

Θα ήταν πολύ περήφανος για σένα. Μακάρι. Το ελπίζω. Ήμουν ο τελευταίος του μαθητής. Ένας πολύ βαρύς τίτλος. Μετά από 30 χρόνια ξέρεις τι θα ήθελα να έλεγε για μένα;«ναι ρε φίλε,  ήσουν πραγματικά ο τελευταίος μου μαθητής» . Θα ήταν η μεγαλύτερη ευλογία που θα μπορούσα να έχω.

Πόσο βαρύ και ακριβό είναι αυτό το φορτίο πάνω σου; Τεράστιο. Σκέψου ότι μετά από τον Κουν δούλεψα με τον Βολανάκη, τον Ντασσέν τον Σπύρο Ευαγγελάτο, με την Ρούλα Πατεράκη, τον Βουτσινά και  αργότερα με τον Γιάννη Σκουρλέτη κ.α΄.  Είναι πολύ βαρύ το φορτίο. Ξέρεις, λόγου ηλικίας έγινα και κινηματογραφικό και τηλεοπτικό αστέρι παίζοντας με τις ντίβες της εποχής. Όλο αυτό είναι μια πορεία σχιζοφρενική.  

Με την κοινή λογική πρέπει να ανήκεις σε μία κατηγορία, ας πούμε στο ποιοτικό θέατρο. Όμως λόγω ηλικίας…

Και ταλέντου…  …έπαιξα κινηματογράφο. Βγήκε η ιδιωτική τηλεόραση  και με άρπαξε. Κι εγώ αφέθηκα. Ξέρεις θα μπορούσα να είχα χάσει τον δρόμο και να πέσω στη ματαιοδοξία…

 

Αυτό θα σε ρώταγα. Πως τη γλύτωσες; Νομίζω ότι ο τρόπος που με μεγάλωσαν οι γονείς μου -ο πατέρας μου ο Χρηστος και η μάνα μου η Ευτυχία,  τα δύσκολα παιδικά χρόνια, ο γάμος μου με τη Μαρία-ένας πολύ αξιόλογος και καλλιεργημένος άνθρωπος, η γέννηση του παιδιού μου  και η ευλογία που μου ερχόταν όταν με φώναζαν πολύ μεγάλοι σκηνοθέτες στη δουλειά.  Αλλά μην ξεχνάς ότι μεγάλωσα στα χέρια του Κουν.  Έτσι, ποτέ δεν σταμάτησα να είμαι μαθητής. Ποτέ δεν είπα «το ΄χω.»

Το παιδί της «Φανέλας με το 9», το παιδί από τον «Ήχο του όπλου» έχει καμία σχέση με τον σημερινό ήρωα από τον Τσούκο ή τον ήρωα του Άιβς? Ουσιαστικά σε ρωτάω πόσο έχει αλλάξει ο Στράτος όλα αυτά τα χρόνια; Ο παιδισμός που δεν είναι παλιμπαιδισμός  είναι μια νεότητα  που το θέατρο απαιτεί από τους πιστούς μοναχούς του. Αυτή η νεότητα με έχει σώσει. Όμως, μια-δυο φορές σαν πιτσιρικάς ήμουν πιο πολύ Τζώρτζογλου παρά ο ρόλος μου-αν και ήμουν καλός στην παράσταση. Ευτυχώς δεν το έχω πια.  Δεν απέκτησα αυτή την τηλεοπτική μπογιά πάνω μου. Δούλευα  συνέχεια στο θέατρο και αυτό με γλύτωσε. Και τώρα φαίνονται τα αποτελέσματα.

Δεν ξέρω, αλλά μου φαίνεται ότι λειτουργείς μοναστικά…! Λειτουργείς ως μοναχός, σε σχέση με την Τέχνη σου…  Με τιμά αυτό που λες. Ένα όνειρο μου είναι να καταφέρω να μείνω αφοσιωμένος στη δουλειά μου, με την οικογένεια μου και το παιδί μου όπως είναι οι μοναχοί δεμένοι με τον θεό.  Ειδικά όταν είσαι μοναχός εν κινήσει, στη ματαιόδοξη κοινωνία.

 

Αυτό δεν είναι ανύψωσή; Και όχι στην ησυχία του Αγίου Όρους-ας πούμε; Σε προσκαλώ να πάμε στους Γερασιμαίους. Στην ‘’έρημο’’ του Αγίου Όρους,  και εκεί θα ανακαλύψεις τι γίνεται.  Πάω από το 2002 και μετά. Η βάση μου είναι εκεί. Όποτε θες πάμε εκεί , θα μείνεις πραγματικά μαγεμένος από την απλότητα , την αφοσίωση και το μεγαλείο αυτών των Ανθρώπων, το ‘’Άλφα’’ κεφαλαίο.

Εκτός από τα θεατρικά σου, έχουμε, νομίζω από πέρυσι, και τα κοσμήματα σου… Ναι. Τα ΕΥ-ΣΡΑΤΟΣ. Πρόκειται για 12+1 μύθους  σχετικά με τον έρωτα. Με συγκίνησε ο Ησίοδος που λέει ότι από το κοσμικό αυγό που όταν ράγισε ξεπετάχτηκε το χάος και η νύχτα  αλλά πριν βγουν αυτά τα δύο, ξεπετάχτηκε ο έρωτας… και από τον έρωτα δημιουργήθηκαν τα πάντα. Εν αρχή δεν είναι ο λόγος.  Εν αρχή είναι ο έρωτας. Αυτό με συγκίνησε και πήρα 12+1 μύθους και 12+1 ορφικούς ύμνους (προσευχές που μετατρέπουν οποιαδήποτε δυσκολία, σκοτάδι, εμπόδιο  σε ευλογία, έρωτα χαρά. Πάνω σε αυτά και στο  όνομα ΕΥ (Ευτυχία η μάνα μου, Ευστράτιος εγώ) έκανα τη συλλογή αυτή. Είναι ουσιαστικά μα άλλη παράσταση. Ηθοποιός είμαι, το έκανα τελείως θεατρικά.
 [Α.Α

 ΣΗΜΕΙΩΣΗ:__________________________________

Η «Αφροδίτη με Γούνα» (Venus in Fur) του Αμερικανού συγγραφέα Ντέιβιντ Άιβς (David Ives), είναι η νέα παραγωγής της εταιρείας «ΘΕΑ.ΜΑ.» (Θέατρα Μακεδονίας). Ένα σύγχρονο έργο που παρουσιάζεται ανελλιπώς από το 2010 στην Αμερική και σε όλο τον κόσμο με εξαιρετική επιτυχία, γνωστό επίσης και από την κινηματογραφική μεταφορά του Ρομάν Πολάνσκι. Το έργο χαρακτηρίζει η αριστοτεχνικά δοσμένη εναλλαγή του δραματικού και του χιουμοριστικού στοιχείου, υπογραμμισμένα από τον ερωτισμό και τα παιχνίδια εξουσίας των δύο φύλων που ο Άιβς παρουσιάζει σε όλες τους τις εκφάνσεις.
Παίζουν: 
Στράτος Τζώρτζογλου, Vanessa Barré

Συντελεστές:
  • Κείμενο: David Ives
  • Σκηνοθεσία / Επιμέλεια κειμένου: Κωνσταντίνος Αθυρίδης
  • Μετάφραση: Vanessa Barré
  • Σκηνικά / Κοστούμια: Αθανάσιος Κολαλάς
  • Μουσικές συνθέσεις: Κωνσταντίνος Αθυρίδης
  • Video Art: Σμαρώ Αγγελακοπούλου
  • Σχεδιασμός Φωτισμού: Χρήστος Γιαλαβούζης
  • Υπεύθυνη Παραγωγής: Εύη Μποκοβού
  • Φωτιστής / Ηλεκτρολόγος: Κώστας Μιχαλέλης
  • Make up: Artisan by K. Triantafillidis
  • Hair Styling: ΙΙΕΚ Κομμωτικής Τριανταφυλλίδης
  • Φωτογραφία: Άρης Ράμμος
  • Βιντεοσκόπηση: Βούλα Σιδερίδου Multimotion, Παναγιώτης Μπουκουβάλας
  • Παραγωγή: ΘΕΑ.ΜΑ. (θέατρα Μακεδονίας)

    Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο, στις 21:00
    Διάρκεια: 100 λεπτά (με διάλειμμα)
    Εισιτήρια: 15 ευρώ (κανονικό), 12 ευρώ (φοιτητικό / ανέργων). Ειδικές τιμές για ομαδικά εισιτήρια.
Προπώληση: Ηλεκτρονικά στο ticketservices.gr – τηλ. 210 7234567 και στο ταμείο του Θεάτρου Αριστοτέλειον.
Θέατρο Αριστοτέλειον
Εθνικής Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο: 2310 262 051
HOT LIST

 

YOU:)

most people we cross each day are forgotten instantly.
Sometimes some individuals
have a little "undefinable something" that makes them
unforgettable!
Maybe it's you:)


DECO

   *dolce vita by RIVA, παραμύθι πολυτέλειας και λεπτού γούστου.

*colors
χρώμα και διά8εση σε μια απογειωτική συμμετρία.

* the cubists
έπιπλα με καθαρούς
άξονες που παραπέμπουν
στον κυβισμό.

PERSONS

* το νέο κεφάλαιο του περιοδικού. Συνεντεύξεις με σημαντικούς ανθρώπους, όπως δεν τα έχετε δει , ακούσει ή διαβάσει ποτέ Cool



TASTE

  * Μια τάρτα από λεμόνι, μα μια ταααάρτα...! Από τον Χρήστο Μάτη-φυσικά.

*Pizza χωρίς ζυμάρι? Ναι, ο Χρήστος Μάτης τολμά και μας την προσφέρει... 

* Η ΡΟΥΛΑ ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΥ μας παραδίδει 3 παλιές συνταγές για σπτικά λικερ, όλο άρωμα και χρώμα.

* παρουσίαση: GBCorner

  * συνταγές- έκπληξη για   γαστρονομικά κοσμήματα!

Login Panel
Newsletter
Subscribe to our Newsletter!

Your Email: