Time & Date

 συνέντευξη στον Αλέξη Αδάμ


ALEXANDROS IOLAS


To να μιλάς με φίλους για να τους κάνεις μια συνέντευξη δεν είναι και το ευκολότερο. Όταν μάλιστα ξέρεις, ότι εκείνοι ‘’κουβαλούν’’ ένα φορτίο στην πλάτη τους και ειδικά όταν έχουν ένα μεγάλο ειδικό βάρος, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν. Με τον Νίκο Σταθούλη τα πράγματα όμως δεν ήταν έτσι. Η συνέντευξη-κουβέντα ξεκίνησε στο γραφείο και τέλειωσε αργά το βράδυ με ένα δείπνο… Αφορμή, η παράσταση ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΙΟΛΑΣ, με τον Χριστόφορο Αντωνιάδη, που θα δοθεί στη Βίλα του Αλέξανδρου Ιόλα, στην Αγία Παρασκευή, από τις 29 Μαΐου μέχρι και την 1 Ιουνίου…
Στη συνέχεια, όμως, η κουβέντα πήγε στους δημοσιογράφους,
το σεξ και την πολιτική..!

 

Έχουμε τον μύθο Ιόλα να ξαναζεί… Ωχ, ναι. Ο μύθος Ιόλα… Βαρύς και ασήκωτος στην πλάτη …Αλλά τι θαύμα, τι ωραία. Καλύτερα να κουβαλάς ένα τέτοιο φορτίο παρά όλα αυτά τα τετριμμένα της καθημερινότητας. Ή όλα ή τίποτα, λοιπόν.

Πόσο έχει πληγωθεί αυτός ο μύθος? Ο μύθος Ιόλα δεν πληγώθηκε. Ο Ιόλας πληγώθηκε Ο μύθος του, διατρανώθηκε. Η Ελλάδα πληγώθηκε, επειδή πλήγωσε τον Ιόλα.  Η Ελλάδα δεν ήταν ικανή να δει αυτό το θαύμα που λεγόταν  Ιόλας. Η Ελλάδα ήταν αμόρφωτη, αγράμματη, για να αντιληφθεί το εύρος του.

Ήταν ή είναι? Είναι… Όχι. Ήταν! Τότε, μην ξεχνάς ότι είχαμε έναν λαϊκισμό. Είχαμε έναν Κουρή, ο οποίος κυβερνούσε την χώρα.  Είχαμε αγράμματους δημοσιογράφους, οι οποίοι έγιναν γνωστοί χτυπώντας τον. Είχαμε έναν  Τύπο ο οποίος τον ξέσκιζε στην κυριολεξία. Ο Ιόλας ήταν ένα γνήσιο θύμα του Τύπου! Τον διέσυραν επειδή είχε το θάρρος της γνώμης του… Στην χώρα που τον έστειλε ο καβάφης όταν ήταν 17 χρόνων, λασπώθηκε. Τον είπαν πόρνο, αρχαιοκάπηλο, ναρκομανή. Ποιόν? Έναν άνθρωπο που δεν έβαλε ποτέ τσιγάρο στο στόμα του. Έναν άνθρωπο που επαναπάτρισε 2.500 αρχαιότητες.  Κι όμως… Και να σου πω κάτι Αλέξη. Ο Ιόλας δεν ήταν gay! Ήταν bisexual. Λάτρευε το ίδιο τις γυναίκες με τους άνδρες. Είχε εξαιρετικούς εραστές, εξαιρετικά αγόρια, αλλά είχε και  εξαιρετικές ερωμένες. Σας θυμίζω ην πρώτη του ερωμένη που ήταν η εγγονή του προέδρου Ρούσβελτ, η Θεοδώρα. Ή την Γκρέτα Γκάρμπο.  



Τελικά, η χώρα είναι στερημένη από μύθους? Είναι στερημένη και προσπαθεί απεγνωσμένα να συγκροτήσει μύθους για την καινούρια ζωή.

Και η περιουσία Ιόλα? Πόσο πληγώθηκε? Η περιουσία του Αλέξανδρου Ιόλα καταστράφηκε. Ο Ιόλας είχε ένα όραμα και ενώ μπορούσε να ζει άνετα και πλούσια στο Μόντε Κάρλο, λάτρεψε αυτή την χώρα. Λάτρεψε την Ελλάδα.. Λάτρεψε αυτόν τον πολιτισμό. Αυτόν τον ήλιο, αυτόν τον ουρανό. Για αυτό και αγόρασε αυτά τα 25 στρέμματα, στην αρχή, για να χτίσει το σπίτι του. Δεν ήξερε όμως την Ελλάδα! Δεν ήξερε, αυτός ο κοσμοπολίτης, τι σημαίνει Ελλάδα. Είχε αγαπήσει μια Ελλάδα του Σικελιανού, του Παλαμά και του Μητρόπουλου.  Δεν έμαθε ποτέ τι σημαίνει ‘’ελληνάρας’’. Ήξερε τι σημαίνει Έλληνας! Δεν ήξερε τί σημαίνει ‘’ελλαδιστάν’’. Ήξερε τι σημαίνει Ελλάδα.  Δεν ήξερε τι σημαίνει παπανδρεϊσμός, πασοκισμός και όλα αυτά  τα σε –ισμός. Ο Ιόλας μίλαγε για το ελληνικό πνεύμα! Έφερε εδώ όλο το βιός του. 10.000 έργα τέχνης και φώναξε τους καλύτερους αρχιτέκτονες, τον Πικιώνη, με βοηθό τον Τσαρούχη και τον Μετζελόπουλο για να του φτιάξουν το σπίτι. Και θα σου πω μια ιστορία. Το πρωί ο Πικιώνης πηγαίνει στην Ακρόπολη για να ολοκληρώσει το έργο του εκεί και το βράδυ πηγαίνει στον Ιόλα. Μια φορά παίρνει τον Ιόλα ο πατέρας του, που εκτελούσε χρέη επιστάτη, και του λέει  ‘’Βρε παιδί μου, αυτός ο γέρος που έχεις φέρει εδώ κάθεται 2 και 3 ώρες και μιλάει με τις πέτρες! Μιλάει με τις πέτρες! Δεν είναι στα καλά του.  Και του απαντά ο Ιόλας ‘’Για αυτό τον πληρώνω. Να μιλάει με τις πέτρες!’’  Μιλάμε για τέτοια περίπτωση ανδρός! Ήθελε, βλέπεις, να φτιάξει το μεγαλύτερο μουσείο του κόσμου.


Και? Ένα θα σου πω… Είχε 112 Πικάσο. Όχι έναν, που είχε η Ελλάδα και αυτή η αγράμματη, η  χωριάτα, η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, η  Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, και τον έχασε!  Της  τον έκλεψαν και αυτή πήγαινε και κοιμόταν ήσυχη. Εκατόν δώδεκα είχε ο Ιόλας!

Που ήγαν όλα αυτά τα έργα? Εκλάπησαν. Όσα δεν  πρόλαβε να πάρει η οικογένεια του, τα πήραν  οι εραστές, οι γείτονες, κλέφτες και όλοι οι υπόλοιποι. Μέχρι το Γαλαξίδι φτάσαμε για να βρούμε ένα έργο που το είχε αρπάξει ένας κλέφτης.  Ηθικός αυτουργός βέβαια ήταν αυτός ο τύπος ο Κουβέλης. Ο Φώτης! Αυτή η μουσίτσα. Ο οποίος ορίστηκε τότε, σαν πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθήνας, από το ελληνικό Δημόσιο ως εγγυητής της περιουσία του. Και σε παρακαλώ… Πεθαίνει ένας δικός σου άνθρωπος.  Κληρονομείς ένα διαμέρισμα που είναι 20, 30 50 τετραγωνικά. Δεν θα πάς, δεν θα στείλεις κάποιον να τον φυλάξει, να το προστατέψει, να το ανακαινίσει?  1400 τετραγωνικά κτίριο ήταν. Με 10.000 έργα τέχνης και, ο κυρ-Φώτης, δεν  πήρε το Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής να στείλει ένα περιπολικό. Δέκα χρόνια το έκλεβαν και δεν τελείωνε. Και εκείνοι δεν τον προστάτευσαν. Λες και ήταν η κατάρα του Ιόλα. Ναι, ο μύθος πληγώθηκε και το έργο του? Ένα κρανίο ξεδοντιασμένο είναι…!


Ουσιαστικά δηλαδή, δεν έγινε τίποτα να κρατηθούν στην Ελλάδα έργα αυτά, παρ’ όλες τις φωνές για επαναπατρισμό δικών μας έργων και τα λοιπά… Μόνο η περίπτωση Ιόλα είναι? Σάμπως η περίπτωση Κωστάκη? Έτρεχε ο συγχωρεμένος Κωστάκης και παρακαλούσε τη Μελίνα η Μερκούρη,  για να δώσει τη συλλογή του. Όταν πέθανε ο Κωστάκης η οικογένεια πούλησε τα φαβορί και η δευτεράντζα, τα υπόλοιπα πήγε και τα αγόρασε ο Βενιζέλος, δεν ξέρω πόσα δισεκατομμύρια δραχμές για να τα στείλει στην πατρίδα του. Την Θεσσαλονίκη.

…  Γιατί? Γιατί έχουμε ανθρώπους που είναι στα πράγματα αλλά δεν αγαπούν την Τέχνη! Σου είπα ένα όνομα. Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα. Στην είπα ‘’χωριάτισσα’’ και το υποστηρίζω αυτό.



Κάτσε βρε συ, πώς δικαιολογείς ότι είναι εδώ και δεκαετίες στο τιμόνι της Εθνικής Πινακοθήκης? Γιατί? Ποιος θα τολμήσει να την κουνήσει? Την έχουν βιδώσει στην καρέκλα! Άκου κάτι… 1997, υπουργός Πολιτισμού ο Βενιζέλος, 200 έργα από τον Ιόλα  βρίσκονται στις αποθήκες. Η επιτροπή που είχε συγκροτηθεί για να εκτιμήσει αυτά τα έργα και τους φόρους είχε συγκροτηθεί από την Εθνική Πινακοθήκη με υπεύθυνη τη Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα. Και η ανεκδιήγητη αυτή γυναίκα,  ενώ είχε κάνει δωρεάν στην Ε.Π ο Ιόλας ένα έργο του Φοντάνα, έλεγε : ‘’Σχισμένος καμβάς, αγνώστου καλλιτέχνη, …τόσες δραχμές’’!  Όταν ην ίδια στιγμή ένας Φοντάνα στον εξωτερικό κόστιζε  το λιγότερο 3, 4  εκατομ. δολάρια. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τα έργα του Τάκη. Θέλω να σου πω, ότι δεν έχουμε τους κατάλληλους ανθρώπους  στις κατάλληλες θέσεις… Δεν είναι τυχαίο ότι σε αυτόν τον τόπο γεννήθηκε η τραγωδία, και όχι κάπου αλλού!

Παρ’ όλα αυτά εσύ επιμένεις και εδώ και 1-2 χρόνια έχουμε την ‘’αναστήλωση’’, την ‘’επαναφορά’’ στην  ζωή του μεγάρου Ιόλα. Ο  Ιόλας, ναι μεν με έχει χρίσει επίσημο βιογράφο του, όμως εγώ ήθελα να βγάλω το βιβλίο του άμα τον θάνατό του. Το μεγάλο πρόβλημα τότε ήταν το γιατί έπρεπε να περάσουν 25 χρόνια προκειμένου να βγει η βιογραφία. Αυτό ήθελε. Αλλά, 25 χρόνια μετά τον θάνατό του ήταν τεράστιος χρόνος για μένα . Δεν μπορούσα να το αντιληφθώ αυτό. Ο Ιόλας όμως ήταν προφήτης.  Έλεγε πάντοτε ότι όλα στην Ελλάδα έρχονται 25 χρόνια μετά. Είκοσι πέντε χρόνια, λοιπόν, μετά και κατάλαβα ένα πράγμα. Το ελληνικό κοινό είναι πια έτοιμο να αποδεχτεί την προσωπικότητα του Αλέξανδρου Ιόλα. Και φτάνω σήμερα στο σημείο, βλέποντας τα νέα παιδιά, να έχουν αγκαλιάσει το βιβλίο και τον Αλέξανδρο Ιόλα, να λέω ότι όταν αυτά μπορούν και κλαίνε διαβάζοντας το βιβλίο, μπορούν και δακρύζουν  μπορούν  και προσεύχονται, μπορούν και γελάνε, τότε αύριο η χώρα  θα είναι πολύ καλύτερη…! Ο Ιόλας συμβάλει σε αυτό. Και μου έρχεται κάτι τέτοιες στιγμές ένας στίχος του Ντίνου Χριστιανόπουλου : ‘’και τι δεν κάνατε για να με θάψετε, όμως ξεχάσατε πως ήμουν σπόρος’’!



Και έτσι, μετά το βιβλίο, έχουμε την παράσταση. Μίλησε μου για αυτό το έργο… Ο Χριστόφορος Αντωνιάδης είναι ένας ταλαντούχος νέος σκηνο8έτης και ηθοποιός όπου τα 4 με 5 τελευταία χρόνια είναι γαλουχημένος με τον Αλέξανδρο Ιόλα. Όταν  γύρισα κάποια στιγμή και του είπα ότι είναι ο μόνος που θα μπορούσε να  υποδυθεί τον  Ιόλα, στην αρχή σοκαρίστηκε. Το σκέφτηκε και στην πορεία, ενθουσιάστηκε. Με ευχαρίστησε για αυτό αλλά το θέμα ήταν το που θα γίνει η παράσταση. 

Πρώτη πρόταση ήταν να γίνει στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης εκεί όπου υπάρχει και η δωρεά Αλέξανδρου Ιόλα.  Τα 47 μεγάλα, μουσειακά έργα που δώρισε ο Ιόλας στο Μουσείο.  Εκέι, δόθηκαν 2 παραστάσεις. Μαγεύτηκε η Θεσσαλονίκη.  Ο Γιάννης ο Μπουτάρης ήταν συγκλονισμένος. Όσοι ήρθαν δεν το πίστευαν  Βλέποντας την παράσταση αυτή, σκέφτηκα ότι έπρεπε να κατέβει και στην Αθήνα.  Και που αλλού παρά μόνο στο σπίτι του Αλέξανδρου Ιόλα? Μέσα στον χώρο, μέσα στη μεγάλη σάλα όπου δινόντουσαν οι δεξιώσεις  για τον Νουρέγιεφ, τον Γούορχωλ και  τους φίλους του. Εκεί λοιπόν θα μπουν 200 καρέκλες και μέσα σε αυτό το κρανίο το ξεδοντιασμένο , μέσα σε αυτό το ερείπιο και κάτω από δρακόντεια μέτρα ασφάλειας για να μη έχουμε  κανένα ατύχημα, θα ξαναζήσει ο Αλέξανδρος Ιόλας…! Και μην ξεχνάμε τη βοήθεια και του δήμου αλλά και του δημάρχου Αγίας Παρασκευής. Χωρίς τον δήμαρχο, τον κ.Ζορμπά, δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτα. Πάνω στην ύπαιθρο, ουσιαστικά, στήνουμε την παράσταση και χωρίς βοήθεια κάτι τέτοιο θα ήταν δυνατό.… Σε αυτό, λοιπόν, το σκηνικό του Κάφκα, 28 χρόνια μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου Ιόλα θα δοθεί η παράσταση. Είναι εμβληματικό, είναι συμβολικό.

Τι θα έλεγε ο ίδιος αν ήταν εκεί? ‘’Την κατάρα μου να έχετε παλιάνθρωποι… Σας χάριζα 10.000 έργα Τέχνης…’’ Αλλά επειδή ήταν σουρεαλιστής μπορεί και να χαιρόταν.  Είμαι  σίγουρος ότι από ψηλά θα μας βλέπει και θα γελάει… θα κουνάει το δάχτυλό του και θα λέει: ‘’Πάλι μου την έκανες  Νικολό’’. Του το όφειλα. Διότι, ο Αλέξανδρος Ιόλας είναι πολύτιμος φίλος... 



Σου λείπει ο Αλέξανδρος Ιόλας?
Πάρα πολύ… αλλά είναι συνέχεια μπροστά μου. Ξέρεις, το σεξ έχει να κάνει με την σάρκα. Ο έρωτας έχει να κάνει με το πνεύμα κι εγώ ήμουν ερωτευμένος με τον Ιόλα! Ήμουν  πραγματικά ερωτευμένος με την μεγαλοσύνη του μυαλού του. Ήμουν παθιασμένος  με τον τρόπο που αντιμετώπιζε την καθημερινή ύβρη. Ήμουν πραγματικά σεμνός με την  γαϊδουριά τον συναδέρφων μου… Εξάλλου, είναι συνέχεια μαζί μου και με συμβουλεύει για την κάθε μου κίνηση.

Για ποιους μιλάς? Μιλάω για την Αγγελική Νικολούλη, τον Άρη  Πορτοσάλτε,  τον Θοδωρή Δρακάκη, τον Αιμίλιο Λιάτσο. Μιλάω για τους αλητήριους της Αυριανής. Μιλάω για όλα αυτά τα γαϊδούρια που έγιναν διάσημα βρίζοντας  και ξεφτιλίζοντας  τον Αλέξανδρο Ιόλα. Μέχρι και ο  Στάθης  Τσαγκαρουσιάνος. Με παρακάλαγε να τον πάω στον Ιόλα για να κάνει μια συνέντευξη. Τον πήγα και ο Ιόλας έκανε 25 μέρες να μου μιλήσει!  

Γιατί? Δημοσίευσε μια συνέντευξη με τίτλο ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΠΕΟΣ ΜΟΥ. Και  τόλμησε, ο αλητήριος, να βάλει από τις 4 σελίδες που ήταν η συνέντευξη, 1 σελίδα αφιερωμένη στη Μαρία Κάλλας, την τραβεστί. Αυτό ήταν το επίπεδο… Ξέρεις, Δημοσιογράφος, Δυστυχία και Διαφθορά ξεκινούν από ‘’δέλτα’’.



Αλλά, δεν  ήταν και οι απέναντι? Οι οποίοι σεβάστηκαν τον Αλέξανδρο Ιόλα?
Ο μόνος που τον σεβάστηκε ήταν ο  Άρης ο Δαβαράκης. Αλεξανδρινός, βλέπεις κι αυτός... 

Όπως  είπες, μιλάς με τον Αλέξανδρο Ιόλα. Είναι μαζί σου. Τι σου έχει πει για ην κατάσταση σήμερα? Λυπόταν για την Ελλάδα. Αλλά, έκανε μια μαγκιά και του το οφείλω. Δεν προσπάθησε  να με εξαγοράσει. Με άφησε να  περιπλανηθώ μόνος μου και να καταλάβω –όπως σου είπα- γιατί γεννήθηκε η τραγωδία σε αυτόν τον τόπο. Αλέξη,  δεν είναι τυχαίο ότι φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Η οικονομική κρίση είναι αποτέλεσμα έλλειψης  πολιτισμού. Η πνευματική κρίση μας έφερε στην οικονομική κρίση. Όλοι έλεγαν ‘’ξέρεις ποιος είμαι εγώ, ρε? Με το αυτοκίνητό μου. Με την φράντζα μου, με τα δάνεια μου…Με τη δάνεια ζωή μου. Τη δάνεια αξιοπρέπειά μου’’. Είχαμε καταφέρει να γίνουμε μία χώρα 10 εκατομμυρίων προσωπικοτήτων χωρίς να  έχουμε καταφέρει να γίνουμε έθνος με πρόσωπο! Και να μην είχε έρθει η κρίση, το μνημόνιο θα έπρεπε να το εφεύρουμε! Μπας και τιθασευτούμε. Εξάλλου, δεν γινόταν να είμαστε συνέχεια το κακό παιδί της Ευρώπης…



Μια κυβέρνηση Αριστερή, λοιπόν? Τι θα έλεγε ο Αλέξανδρος Ιόλας για μια κυβέρνηση Τσίπρα?
…Για τα ‘’κουνέλια’’! Τσίπρας… Δεν θα έλεγε τίποτα. Πάντα γέλαγε με αυτά τα ευτράπελα!

Πολιτικά, που άνηκε? Ήταν ένας καπιταλιστής …liberale. … Όλοι οι μεγάλοι καλλιτέχνες του ήταν κομουνιστές. Αλλά, ο Iόλας τους έλεγε ‘’ δώσε μου και μένα μια βαλίτσα πετροδολάρια και  θα γίνω κι εγώ κομμουνιστής σαν τον Πικάσο’’!  Όμως ο Ιόλας δεν μπορούσε να ανεχτεί πότε πως ήταν Υπουργός Πολιτισμού μια γυναίκα χωρίς πολιτισμό. Η Μελίνα Μερκούρη. Από πού κι ως που? Τι δουλειά έχει ο Πάνος ο Παναγιωτόπουλος? Ή ο άλλος... Ο βλάξ, οΛιάπης… Σε μια χώρα του Πολιτισμού? Έχεις πάει σε ένα υπουργείο Πολιτισμού?

Μπεκρήδες είναι μέσα . Δεν κάνουν ούτε για τις υπηρεσίες εντομοκτονίας του δήμου… Ουσιαστικά, δεν μπορείς σε μια χώρα του πολιτισμού να μην παίρνεις στα σοβαρά τον πολιτισμό. Είμαστε φτωχοί σε όλα. Αλλά,  όπως έλεγε ο Ιόλας ‘’έχουμε το ριζικό της ρίζας και όχι του καρπισμένου κλαριού’’. Θα κλιθούμε εντός ολίγου να παίξουμε σημαντικό ρόλο. Με ποιον ηγέτη? Με τον Τσίπρα? Τους βλέπω καθημερινά  στου Ψυρρή. Από το ένα μαγαζί, μαζεύουν τον κώλο τους, στο άλλο πάνε… Ποιοι είναι οι ανήσυχοι?

 

Ο Τατσόπουλος που έκανε την πλάκα του στα ραδιόφωνα και τις τηλεοράσεις? Ή ο Λαφαζάνης που πηγαίνει και τρώει με τον Κουρή της Αυριανής στην Ταβέρνα του Ψυρρή? Τους βλέπω κάθε μέρα… Συνεπώς, πολύ φοβάμαι όταν άν γίνουν κυβέρνηση, το Μέγαρο Μαξίμου θα βρωμίσει χνώτα και τσίκνα. Θα αφήσουν τα ταβερνεία του Ψυρρή και θα πάνε στην  Ηρώδου Αττικού. Θα γελάσουμε…

Υπάρχει όμως άλλη λύση? Να συνεχίσει η κυβέρνηση Σαμαρά? Είναι κυβέρνηση αυτή που έχουμε? Ένα μπάχαλο είναι… Να δεις, θα βγάλουν τον Τσίπρα και μετά θα φέρουν τον Κωστάκη τον Καραμανλή, σαν σωτήρα… Η χρυσή  εφεδρεία δεν μιλάει. Τον έχουν εκεί, καλά να κάθεται... Του σύρανε τα μύρια τόσα, αλλά εκείνος σιωπή. Έκανε κι εκείνος πολλά… Ναι, με τις τράπεζες, με τα σκάνδαλα, λεηλάτησε το σύμπαν …αλλά δεν έφτασε την ‘χώρα εδώ που είναι σήμερα…

Και ποιος φταίει? Ήρθε ο άλλος ο βλαξ, το βλαμμένο, ο χασικλής και πήγε και μας έβαλε ζούμπιτους στο ΔΝΤ, γιατί έπρεπε να εξαργυρώσουν την επιταγή…  Γιατί ξυνίζεις?

Είναι μηνύσιμο… Μηνύσιμο? Γιατί επειδή είναι χασικλής? Γιατί είναι μηνύσιμο να είσαι χασικλής ή βλαμμένος?  Αχ, δεν  υποψιαζόμαστε το τι έχουμε να περάσουμε… έχουμε λειψανδρία… και όπως έλεγε ο Ιόλας ‘’Η φτερού πρέπει να μας κυβερνήσει’’!

Σε γνωρίζω από το ’97.Δουλεύαμε μαζί και πρώτη φορά όμως μιλάμε τόσο πολύ κα λέμε τέτοια πράγματα. Αλήθεια, κάτι τελευταίο, ποσό έχεις πληγωθεί? Πληγωθεί…ναι… Ξέρεις, κάθε πληγή, κάθε σταυρός είναι τιμή.  Όμως όταν κατάφεραν να ‘’φάνε’’ έναν μύθο που λέγεται Ιόλας εμένα θ’ αφήσουν?

 

Νιώθεις  ότι σε εκμεταλλεύονται? Μα, ακόμα και στη μάνα σου να πεις καλημέρα το πρωί, εκμετάλλευση είναι! Έτσι είναι η ζωή. Η καθημερινότητα…  Είμαι υπέρ της εκμετάλλευσης. Αλλά ποιάς? Φαντάσου, ένα πολύ ωραίο γυναικείο κορμί… να μην το γευτεί ο έρωτας ποτέ και να φύγει στον  τάφο… Δεν είναι κρίμα? Εξάλλου στη ζωή μου έχω μάθει ένα πράγμα. Να κοιτάω το πρόσωπο μου το πρωί και να μην τσακίζεται-ο καθρέφτης. Για αυτό σου λέω, κάθε μέρα είναι  μια άσκηση μεγαλείου μέσα σου!

Πιστεύεις στην Εκκλησία? Θα ‘θελα όταν πεθάνω να με κάψουν και να ρίξουν τις στάχτες μου εκεί όπου έκανα μπάνιο. Πιστεύω στην Ελλάδα και στην Ελλάδα είχαμε 12 θεούς. Δεν είχαμε ανάγκη από …έναν! Ρωτάς, άν είμαι χριστιανός? Όχι δεν είμαι. Είμαι πιστός στις αρχές μου και δεν ενοχλώ ούτε μυρμήγκι.

 

Τι σημαίνει για σένα ''γηρατεία''? Θα σου δώσω μια απάντηση κλεμμένη από την φίλη μου, την Αρβελέρ. Όταν της το είχα ρωτήσει κι εγώ αυτό, μου είπε: '' Παιδί μου γηρατειά σημαίνει να  κάνεις από αγάπη αυτό που έκανε πριν από καθήκον!''

HOT LIST

 

YOU:)

most people we cross each day are forgotten instantly.
Sometimes some individuals
have a little "undefinable something" that makes them
unforgettable!
Maybe it's you:)


DECO

   *dolce vita by RIVA, παραμύθι πολυτέλειας και λεπτού γούστου.

*colors
χρώμα και διά8εση σε μια απογειωτική συμμετρία.

* the cubists
έπιπλα με καθαρούς
άξονες που παραπέμπουν
στον κυβισμό.

PERSONS

* το νέο κεφάλαιο του περιοδικού. Συνεντεύξεις με σημαντικούς ανθρώπους, όπως δεν τα έχετε δει , ακούσει ή διαβάσει ποτέ Cool



TASTE

  * Μια τάρτα από λεμόνι, μα μια ταααάρτα...! Από τον Χρήστο Μάτη-φυσικά.

*Pizza χωρίς ζυμάρι? Ναι, ο Χρήστος Μάτης τολμά και μας την προσφέρει... 

* Η ΡΟΥΛΑ ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΥ μας παραδίδει 3 παλιές συνταγές για σπτικά λικερ, όλο άρωμα και χρώμα.

* παρουσίαση: GBCorner

  * συνταγές- έκπληξη για   γαστρονομικά κοσμήματα!

Login Panel